Wednesday, August 5, 2009

Poems for Cory

For Cory
by Marc Oliver Pasco

Nothing happens here.

Nothing but the cries that linger amongst the few who have seen what it means to do.

Nothing happens here.

Nothing but the cheers that resound amongst the few who witnessed what it means to listen.

Nothing happens here.

Nothing but the silent resolve of one who persevered and struggled so that something may have happened.


Para kay Cory
ni Marc Oliver Pasco

Nakalimutan ko na yata
ang pangalan ko
Matagal-tagal na nang huli kong narinig
mula sa bibig ng iba
Ang ngalang dati’y
Nililingunan ko.

Sadya ko na lamang kayang
lilimutin
ang pangalang
ibininyag lang naman
sa akin?

O hihikayatin ko kaya
ang langit
na magbuhos ng ulan
nang muli nilang alalahanin
ang ngalang inihandog
nila sa akin.

No comments:

Post a Comment